نوشته شده توسط : shamim

شاید نام شناخته شده اسپن 60 به گوش شما آشنا باشد و گفتنی است نام دیگر سوربیتان مونور استئارات می باشد که شناخته شده تر و رایج تر می باشد این ترکیب شمیایی تشکیل شده از اتم ها کربن، هیدروژن و اکسیژن بوده و خود نیز از ترکیب سوربیتول و اسید استئاریک به دست آمده است. در چند مقاله ی قبلی نیز در رابطه با آمولسی فایر ها گفته ایم و اصلی ترین ویژگی سوربیتان مونور استئارات نیز امولسیون کنندگی است که باعث می شود بتوان از آن به عنوان امولسی فایر جهت مخلوط کردن روغن و آب با یکدیگر استفاده نمود.  کاربرد سوربیتان مونور استئارات چیست؟ و آیا انواع مختلفی نیز دارد؟ در ادامه به این سوالات خواهیم پرداخت.

انواع کاربرد های ترکیب شیمیایی سوربیتان مونور استئارات

بستنی ها یکی از خوشمزه ترین و دوست داشتنی ترین مواد غذایی از جمله مهم ترین محصولات غذایی هستند که از ترکیب شیمیایی سوربیتان مونو استئارات در فرآیند تولید آن ها بهره برده شده است. ویژگی امولسیون کنندگی این ماده باعث می شود تا بستنی قوام مناسب تری پیدا کند. همچنین از تشکیل بلورهای یخ بر روی آن نیز جلوگیری می نماید. ماده ی اسپن ۶۰ یا همان سوربیتان مونور استئارات در تولید انواع شیرینی و شکلات نیز به عنوان عامل امولسیون کننده و همچنین براق کننده پوشش سطح شکلات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این ماده در قنادی ها جهت انجام پروسه خامه زدن استفاده می گردد. این ماده در این پروسه باعث می شود تا کف خوب و سفت در حجم مناسب به دست بیاید. انواع نان و کیک نیز از دیگر مواردی هستند که از اسپن ۶۰ در تولید آنها جهت افزایش حجم و بهبود بافت محصول استفاده می گردد.

خرید اسپن 60 از مجموعه آواشیمی صبا

یکی از بهترین مجموعه های ارائه دهنده مواد اولیه در صنعت مواد غذایی، دارو، آرایشی و بهداشتی مجموعه ی تخصصی آواشیمی صبا می باشد که با ارائه نمونه های اولیه رایگان برای درخواست کنندگان توانسته رضایت بسیاری از افراد را به خود جلب کند.



:: برچسب‌ها: آواشیمی، آوا شیمی صبا ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shamim

پودر های متعددی در صنایع مختلف کاربرد دارند و امروزه در بازار برای ترکیب و ساخت مواد مختلفی از ان ها بهره برده می شود اما یکی از دسته پودر هایی که جذب بالایی در رابطه با رطوبت بدن دارد، پودر تالک می باشد که در نهایت اصطحکاک را کاهش داده و بدن را برای یه مدت نسبتا طولانی می تواند خشک نگه دارد. اما در کل کاربرد پودر تالک چیست و در چه صنایعی از آن بهره برده می شود و با ترکیب این ماده می توان چه مواد دیگری به دست آورد؟ در ادامه به این سوالات بیشتر می پردازیم.

کاربرد پودر تالک چیست؟

-         مبارزه با راش پوشک در نوزادان

-         از بین بردن بوی نامطبوع بدن

-         جلوگیری از آسیب پوست در اثر اصطکاک

-         تولید انواع لوازم آرایشی مانند: پودر سایه چشم و رژ لب

-         رطوبت و روغن اضافی مو را جذب می کند

-         طراوت پارچه ها، بافت ها و لباس های مختلف

آیا این ماده خطراتی هم به همراه دارد؟

به طور قطع نمی توان به این سوال پاسخ داد چرا که بدن افراد با یکدیگر متفاوت بوده و واکنش های هر فرد نیز به ماده های مختلف، متفاوت می باشد اما به طور کلی برخی از تحقیقات نشان داده است که علاوه بر بزرگسالان این پودر برای کودکان نیز مضر و دارای خطراتی می باشد. از جمله این خطرات می توان به سرطان تخمدان، مشکلات تنفسی در کودکان، سرطان ریه، سرطان آندومتر، مشکلات پوستی اشاره کرد.

از کجا می توان این ماده را تهیه کرد؟

یکی از مجموعه های ارائه دهنده ی مواد اولیه برای تهیه انواع مواد غذایی، آرایش و و بهداشتی مجموعه اکسیر شیمی می باشد این مجموعه با بیش از ۵ سال سابقه فعالیت در امر واردات و توزیع مواد اولیه صنایع داروئی ، آرایشی ، بهداشتی و غذایی با تلاش همکاران ، حسن اعتماد مشتریان ، بازاریابی مدرن و ارائه خدمات منحصر بفرد همراه با نیازسنجی دقیق علمی و شناخت عمیق از ضرورت‌های داروئی کشور ، هم اکنون این افتخار را داراست که به بخش عمده‌ای از تقاضای بازارهای داخلی پاسخ مثبت دهد.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shamim

مسواک و رسیدگی به دندان ها برای افرادی که به بهداشت اهمیت می دهند اهمیت بالایی داشته و مسواک زدن و رسیدگی بدون خمیر دندان نیز امکان پذیر نمی باشد به همین علت مهم است قبل از خرید هرگونه خمیر دندان موجود در بازار اطلاعات بیشتری در رابطه با انتخاب بهترین خمیر دندان ها داشته باشید تا آسیب کمتری به دندان های خود بزنید به همین علت سعی داریم در این مقاله در انتخاب بهترین خمیر دندان به شما کمک کنیم و نکاتی را در این رابطه به شما بگوییم.

مواد تشکیل دهنده انواع خمیر دندان ها چه می باشد؟

-         فلوراید

-         حساسیت زداها

-         مواد حفظ کننده رطوبت

-         مواد شوینده

-         ساینده ها

-         شیرین کننده ها

یک خمیر دندان مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در مرحله ی اول برای انتخاب بهترین خمیر دندان، مراجعه به کلینیک دندان پزشکی و مشورت کردن با دندان پزشک است تا با برسی دندان های شما بتواند بهترین خمیر دندان را برای شما تشخیص دهد. اما به طور کلی دندان پزشکان به یکسری نکات برای تهیه خمیر دندان اشاره می کنند که در ادامه به برسی چند مورد از آنها می پردازیم.

-         تائید ADA بر روی بسته بندی خمیر دندان

-         دارای فلوراید باشد

-         دارای بسته بندی مناسب باشد

-         دارای ترکیب های حساسیت زدا باشد

-         از ایجاد جرم بر روی دندان جلوگیری کند

-         طعم و بوی مطلوب داشته باشد

کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

اگر می خواهید دندان هایی یکدست و زیبا که سفیدی طبیعی و خاص خود را دارا می باشد، داشته و یا دوباره این زیبایی را به دست بیاورید؛ می توانید به یکی از کلینیک های دندان پزشکی دکتر شیدا واقع در تهران (نیاوران) و یا اسلامشهر (باغ فیض) مراجعه کنید. دراین کلینیک تخصصی دهان و دندان خدمات مشاوره ای به صورت رایگان می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shamim

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستنید که به مسائل مواد اولیه و نحوه ی ساخت انواع لوازم آرایشی و بهداشتی علاقه مند هستید، این مقاله می تواند برای شما جالب باشد. به طور کلی موم های بیزوکس یا نام مشابه موم زنبور عسل ماده ای است که توسط خود زنبور های عسل به جهت ساخت سلول های درون کندو ترشح می شود. این موم رنگی بین زرد تا قهوه ای دارد و بدون مزه می باشد. این ماده در آب و گلیسیرین نامحلول بوده و فقط در حلال های آلی و روغن ها حل می شود. این ماده در موارد بسیاری کاربرد دارد اما به طور کل در رابطه با ساخت موم و وکس از آن بهره برده می شود. در ادامه بیشتر در رابطه با موم بیزوکس و موارد مصرف آن صحبت خواهیم کرد.

از موم بیزوکس چه استفاده هایی می شود؟

از موم بیزوکس به طور گسترده در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می گردد. این ماده در ساخت کرم دست و صورت، نرم کننده لب، برق لب، انواع مرطوب کننده ها، خط چشم، ژل مو، رژ گونه و سایه چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

علااوه بر استفاده از موم های بیزوکس در صنایع آرایشی و بهداشتی در صنایع دیگری همچون مواد غذایی به منظور ایجاد لعاب در مواد غذایی و از بین نرفتن آب در آن ها استفاده می شود. علاوه بر آن به منظور محافظت سطح برخی میوه ها نیز از موم بیزوکس بهره برده می شود.

اما در نهایت مهمترین کاربردی که موم های بیزوکس دارا می باشند در صنعت ساخت شمع است. کارخانه های تولید شمع یکی از مشتریان اصلی این موم محسوب می شوند.

از کجا می توانیم موم های بیزوکس را تهیه کنیم؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره موم بیزوکس می توانید به وبسایت آواشیمی صبا مراجعه کنید. شرکت آواشیمی صبا با دارا بودن سابقه ای طولانی به عنوان وارد کننده مواد دارویی از نامی پرآوازه و اعتباری انکار ناپذیر در این حوزه برخوردار می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shamim

OPG که مخفف کلمه ی ارتوپانتوموگرافی می باشد که در صنعت دندان پزشکی بسیار پرکاربرد می باشد. نام های دیگر این اصطلاح رادیوگرافی پانورامیک، عکس برداری OPG یا پانتوگرام نیز می باشد،  OPGدر واقع نوعی اسکن اشعه ایکس است که نمای پانوراما یا گسترده ای از قسمت تحتانی صورت و تمام دندان های فک بالا و پایین را روی یک فیلم نمایش می دهد. در این تکنیک از یک حسگر الکترونیکی استفاده می شود که تصویر دیجیتال را روی کامپیوتر گرفته و ذخیره می کند. OPG می تواند نمایی از دندان‌هایی که هنوز بیرون نیامده‌اند، مانند دندان عقل، نمای استخوان فک و همچنین مفصل گیج گاهی فکی (TMJ) را ارائه دهد. اشعه ایکس، شامل استفاده از پرتوهای سطح پایین برای دریافت تصاویری از داخل بدن، استخوان ها و دندان ها است. به طور کلی این اصطلاح در دندان پزشکی به عنوان رادیولوژی و رادیوگرافی دندان ها شناخته شده است.

موارد مورد استفاده از OPG یا همان رادیوگرافی دندان ها

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم این مورد در دندان پزشکی بسیار پرکاربرد می باشد اما در موارد زیر بیشترین کاربرد و نفع را دارا می باشد:

-         بررسی وجود آبسه یا کیست در داخل دهان و دندان ها

-         وجود تومورهای سرطانی و غیر سرطانی

-         وجود عفونت های دهان و دندان

-         درمان های ارتودنسی دندان

-         کاشت ایمپلنت

-         پوسیدگی بین دندان ها

-         ناهنجاری های رشدی در دندان ها

-         موقعیت نامناسب دندان و ریشه

-         مشکلات داخل دندان یا زیر خط لثه

کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا بیابانی

یکی از معتبر ترین کلینیک های دندان پزشکی در تهران و البته اسلامشهر، کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا می باشد که با چندین دهه فعالیت و گردهم آمدن دندان پزشکان و متخصصان سعی در ارائه ی بهترین خدمات در زمینه ی دهان و دندان در هر زمینه ی زیبایی و درمانی داشته است. لازم به ذکر است که تمامیه مشاوره های این این مجموعه به صورت رایگان انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : shamim

هر فردی علاقه مند به دندان های سفید و بدون جرمی می باشد که بتواند به راحتی لبخندی دلنشین داشته باشد اما به هر دلیلی و پس از گذشت سال ها ممکن است جرم هایی به طور طبیعی و غیر طبیعی دندان ها را محصور کنند. بسیاری از این دلایل ی تواند به علت رسیدگی نکردن کامل افراد به دندان های خود باشد اما برخی از عوامل دیگری نیز هستند که این دلایل را پوشش می دهند. حال به طور کلی جرم گیری دندان و مزایای آن چیست؟ در ادامه به این مسئله می پردازیم.

به طور کلی سه دسته از عوامل در جرم و پلاک دندان ها موثر می باشد که به شرح زیر می باشند:

- مسواک نزدن مداوم و به طور کامل

- مصرف بیش از اندازه ی شیرینی ها

- نخ دندان نزدن و رسیدگی نکردن به دندان

اما مزایای جرم گیری دندان ها چه می باشد؟

شاید دسته ای از مزیت های جرم گیری و یا بروساژ دندان ها برای شما نیز کمی غیرقابل باور باشد اما به طور کلی بروساژ دندان ها می تواند دلیلی برای داشتن دندان هایی زیبا و درخشان، تنفسی راحت تر و بهتر، سلامت بیشتر لثه ها و در نهایت سلامت دهان و دندان ها می باشد.

کلینیک دندان پزشکی دکتر شیدا

برای دریافت خدمات مروط به دهان و دندان در زمینه زیبایی و درمانی می توانید به یکی از معتبر ترین کلینیک های دندان پزشکی در تهران واقع در نیاوران و همچنین اسلامشهر واقع در باغ فیض مراجعه کنید و لازم به ذکر است یکی از دلایل متمایز کننده ی این مجموعه با سایر کلینیک های دندان پزشکی، مشاوره های رایگان قبل از انجام هرگونه خدمات زیبایی و درمانی می باشد.



:: برچسب‌ها: جرم گیری دندان، قیمت جرم گیری دندان، بروساژ دندان، قیمت بروساژ دندان ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 خرداد 1402 | نظرات ()